بر سرمای درون

بر سرمای درون

همه
لرزش دست و دلم
از آن بود که
که عشق
پناهی گردد،
پروازی نه
گریز گاهی گردد.

ای عشق ای عشق
چهره آبیت پیدا نیست
***
و خنکای مرحمی
بر شعله زخمی
نه شور شعله
بر سرمای درون

ای عشق ای عشق
چهره سرخت پیدا نیست.
***
غبار تیره تسکینی
بر حضور ِ وهن
و دنج ِ رهائی
بر گریز حضور.
سیاهی
بر آرامش آبی
و سبزه برگچه
بر ارغوان
ای عشق ای عشق
رنگ آشنایت
پیدا نیست

نظرات 10 + ارسال نظر
سفرکرده چهارشنبه 14 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 17:38 http://www.safarkarde.blogsky.com

کاش عشق پروازی گردد که در اوج این پرواز پناه گیری ...
همین

مهتاب پنج‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 21:15

سلام
حالت خوبه امید؟
خوشحالم که آپ کردی و انصافا آپ زیباییه .
و ممنون به خاطر شعرهایی که برام می نویسی .
موفق باشی دوست عزیز

بیتا جمعه 16 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:46 http://www.bitaee.blogfa.com

سلام مرسی که به وبلاگم سر زدی.. اما.. آخه من الان چی بگم؟ یعنی چی؟ بچه بودی خیلی وحشی بودی هااا.. من رو یاد دختر همسایه مون می ندازی که وقتی براش جوجه می خریدن چنان این جوجه رو می چزوند که یه بار که یکی از جوجه هاش اتفاقی زنده موند و بزرگ شد مایه ی تعجب همگان شد.. تو هم مثل اونی..یاد بگیر یکم با حیوونا انسانی تر برخورد کنی.. نه اصلا اینجوری نمی شه.. آدرس بده بیام در خونتون یکم بزنمت تخلیه بشم.. شوخی کردم.. تو ناراحت نشو.. الان اعصابم از سر یه کاری که امروز کردم داغونه.. فعلا برم.. پس خداحافظ تا بعد

مهتاب چهارشنبه 21 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 12:05

سلام امید
خواندن مثنوی به کجا کشید؟ من گاهی می خونم - یه مدت کلی میخونم یه مدت هم اصلا نمیرم سراغش . اما شعر اول را حدودا بیست بیتش را از بس خوندم حفظ شدم .بشنو از نی ......

این چند بیت هم که از حکایت اول یادم میاد بهت تقدیم می کنم
عاشقی پیداست از زاری دل
نیست بیماری چو بیماری دل
علت عاشق ز علت ها جداست
عشق اصطرلاب اسرار خداست
عاشقی گر زین سر و گر زان سر است
عاقبت ما را بدان سر رهبر است
هر چه گویم عشق را شرح و بیان
چون به عشق آیم خجل باشم از آن
چون قلم اندر نوشتن میشتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت

dady جمعه 23 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 21:16 http://nooredaroon.blogfa.com

سلام

سمانه اسحاقی پنج‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 09:25 http://samaram.blogsky.com

کمی به خود بنگر... و این مقدس احساس را در خود بیاب... که بی شک همین نیز زیباست...
بروزم با "دور از تو"
یا علی

مهتاب پنج‌شنبه 29 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 21:18

سلام امید
خوبی ؟؟؟
شب یلدا بر و عید قربان را بهت تبریک میگم .
امیدوارم در طولانی ترین شب سال بهترین لحظات را داشته باشی .
موفق باشی

[ بدون نام ] جمعه 30 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 13:00

سلام
مرسی امیدجان به خاطر شعر زیبا
به امید صبح شب یلدا
موفق باشی دوست خوش ذوق من

دیونه شنبه 1 دی‌ماه سال 1386 ساعت 18:59 http://hamedba.blogfa.com

سلام خوبی وبت خیلی قشنگه
به ما هم سر بزن
بای

هلنا سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 12:35

بار اول اومدم ولی بد نبود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد